onsdag den 24. april 2013

Spørgsmålsrunde 2

I nr 1000 posten bugnede kommentarfeltet med nye spørgsmål, så det her nok ikke sidste post med svar.
 Første spørgsmål i dag omhandler min såkaldte signatur, nemlig mit hår, og så kan jeg da lige vise her udsnit af, at jeg måske er på trapperne med et nyt rygmærke a la det på jakken i min blogheader. Rullekærligheden kommer vist med denne gang.


Von Muttilove spørger; jeg vil gerne spørge lidt til en af dine signaturer, nemmerlig dit hår: hvor længe har du egentlig haft det sådan (du ved pink) og hvordan kom du på idéen, at det skulle være (ja hvordan siger man) "hoved"håret, men ikke pandehåret, der skulle farves? -forestiller mig, det faktisk er ret kompliceret? Det er ihvertfald FLOT, jeg er meget vild med det.

Tak for fine hårkomplimeter! Jeg har før skrevet en del om mit valg af hårfarve og det kan i altsammen se og læse ved at følge dette hårlink. Der er skrevet lidt om mine tanker om håret og en del billeder. 
For at svare Muttilove, kan jeg sige at jeg har haft det lyserøde garn i lidt over 8 år. Før det havde jeg det mere sporadisk, men i 8 år har jeg haft lyserødt hår uden pauser. 

Da jeg kom på ideen med det hvide pandehår, var det såmænd bare fordi jeg trængte til en afveksling af den udgave, hvor det hele var lyserødt. I starten havde jeg også hvide "bakkenbarter", men det droppede jeg, da jeg klippede mit hår i page for et par år siden. Det blev for kort til at effekten kunne ses når jeg satte det op. Jeg kunne ellers godt lide mine hvide sidepift, men kunne åbenbart bedre lide pagehår. 

Når jeg laver mit hår, så bleger jeg det først, og derefter deler jeg pandehår og resten op i to, kommer olie i den hvide del, så det lyserøde ikke finder på at smitte af. Olien mætter hårstrået. Jeg bruger bare mandelolie. Så klasker jeg lyserød hårfarve i resten. Jeg gør det ret meget på rutine, for jeg har jo gjort det så mange gange. 
Jeg overvejer tit at prøve noget nyt, men det her fungerer jo så fint. 

Marinaden spørger:
Uh, her er en god én: Hvorfor vil du ikke have børn?

Det er et af det spørgsmål, som jeg overvejede ikke at svare på, fordi det på en måde er så privat, men på den side, så ligger jeg ikke skjul på, at jeg ikke vil have børn. 
Jeg har aldrig haft lyst til at få børn. Jeg kunne slet ikke lide børn, indtil de poder, som jeg i sidste runde omtalte som mine 5 store omgang kærlighed, kom ind i mit liv. Man kan godt sige, helt uden at lyve, at de ændrede mit liv en smule, eller meget. 

Jeg er stadig kun glad for børn jeg kender ret godt. Gode venners børn og nevøerne. Især nevøerne. Dem er jeg evigt taknemmlig for og vil gøre alt hvad jeg kan for dem.

Hvorfor vil jeg ikke have børn? Det er vel lyst betonet.
 Jeg synes tanken om, at der vokser en lille iglesnylter inde i maven på en lyder max klam og bagefter skal den hænge og igle den på ens bryster. Jeg er ikke til det. (Haha, det her vækker altid ramaskrig blandt mødre, for det er jo så smukt. For jer, måske, for mig lyder det ækelt.)

Jeg har heller ikke lyst til den måde et barn laver end liv om. Jeg er egoist, og kan lide at jeg styrer tingene og min søvn. Ikke den lille igle. 
Men man skal aldrig sige aldrig, vel? Det er ikke sundt, tror jeg. Jeg forbeholder mig min ret til at ændre mening. Fx ville jeg heller ikke afvise en mand med børn. 

Marian spørger;

Så vil jeg spørge hvad for noget musik du hører?

Og det skal du have lov til; Jeg nævner i flæng og uden rækkefølge, og ved godt at min musiksmag er meget dårligt opdateret;
Björk (fordi hun er så eksperimenterende og sej!!), The Specials, Madness, Straycats, Ella Fitzgerald, Heavy Trash, Figurines og Christian Hjelm, Amy Winehouse, Depeche Mode, Cure (jaah), Deadline, The defectors, Morrisey og the Smiths, Misfits, Nekromantix, Demeted are go, Blondie, Miss Li, Peaches, Raveonettes, Jack White, David Bowie, Cat Power, Leonard Cohen, Sebastian, The Strokes, Chicks on Speed og alt muligt andet! 
Min musiksmag er meget blandet og heldigvis for det. Musik gør mig glad og øger min lyst til at lave ting, arbejde og slappe af. 


Det var det for denne gang, det er så hyggeligt med de her spørgsmål. Cliff hangers denne gang går stadig på min kreativitet, men også på hvordan jeg slapper af og hvilken farve jeg ville vælge hvis der ikke var lyserødt på farveskalaen. 


11 kommentarer:

  1. Det her er nok et lamt spørgsmål, og måske endda provokerende: Men hvordan ville du se ud, hvis du var kedelig? Ok, jeg fisker totally efter, at du klæder dig ud i konservativt tøj og paryk og poster foto. Det er egentlig ikke et spørgsmål. Og nok heller ikke så flinkt. Jeg er bare NYSGERRIG!

    SvarSlet
    Svar
    1. Øh, kan vi gøre det sammen? Vi er nød til at gå ud i nogle butikker og tage billeder i prøverummene, for jeg tror ikke mit tøjskab kan klare opgaven. Det er pisseflinkt, for jeg tænker også sommetider på det selv.

      Slet
  2. Jeg kan godt være fotografen - jeg er bange for, at jeg ser enormt normal og kedelig ud i forvejen :)

    SvarSlet
  3. nu må jeg lige sige noget ang at få børn .. jeg har 5 af dem og det fatter jeg ikke !!! jeg kunne ikke lide at være gravid og følte jeg havde et fremmede Alien ind i mig ,men jeg elsker at føde for så kommer det ud ;) jeg kunne godt lide at amme :) jeg himler ikke op over kvinder der ikke ønsker at få børn ,det er en frihed til at vælge ... så når du skriver det om dine tanker ,om du ikke skal have børn så rammer du ikke mit moder hjerte :)

    desuden er børn ikke kun lykken, der følger mange problemer med dem ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt gået, at du har klaret fem gange snylter alien!

      Jeg ved godt jeg ikke rammer alle, og jeg er jo slet heller ikke ude på at ramme. Men når jeg siger det højt blandt folk, så lyer der ofte et højt gisp. Både fordi det er en ekstrem opfattelse af det at reproducere sig, og fordi folk synes jeg er syg i hovedet, fordi det er jo naturligt. Alt naturligt er bare ikke lækkert. At føde en moderkage. Ej, så stopper legen fandme!

      Slet
    2. Har det præcis som du, Pille.

      Marie(nade)

      Slet
    3. YAY! lad os være freaks sammen! SÅ kan de andre have freaks of nature snyltende inden i sig!

      Slet
  4. hvis jeg nogensinde føder dig en nevø nr 6 så æder jeg sgu moderkagen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Endnu en grund til at være frivilligt barnløs vegetar! ;)

      Slet
  5. Jeg vil rigtig gerne have børn, men jeg forstår HELT præcis hvad du mener med igle :D det ér jo rigtigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, Ibber, godt nogen kan se igennem fingre med klamheden og alligevel vil reproducere sig!! ;)

      Slet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!