onsdag den 14. marts 2012

FF, langt om længe

Jeg har taget mig sammen til noget, som jeg har tænkt på rigtigt længe.
 Noget som er godt for meget, og især for mig. Noget af det, jeg ikke skilter med her på bloggen hver dag, men som er vigtigt for mig.
Som handler om økologi og lokalt dyrkede fødevarer. 
Jeg har fulgt i veninde Lenes fodspor og meldt mig ind i Københavns Fødevare Fælleskab. Det er ikke fordi det er en stor beslutning for mig, jeg er bare lidt langsom i optrækket sommetider. 

Afdelingen på Amager ligger ikke engang 5 min på gåben fra mit lille hjem, det er så praktisk. Jeg kan bare tulle derhen og tage en vagt eller hente en gigantisk pose fyldt med årstidernes grøntsager. Dyrket tæt på, og med en bunke af mine ideologier i rodnettet. 

Mine vagter kommer til at ligge sammen med Lenes, og det bliver hyggeligt og rigtigt for mit øko elskende hjerte.

Jeg er lidt farvet af foråret. Det her forår gør mig bims og glad.

Lige bag ved de flotte stativer sker det;



8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hvis du er grønsagsglad, så meld dig til! :D Du kan jo komme med mig en gang, hvis det gør det lettere!

      Slet
  2. Det er så godt, så godt. Når jeg en dag vender hjem til Aarhus (åh, åh) skal jeg helt sikkert være med i det der! Good for you!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohlalala er det også i Århus, alletiders.

      Slet
  3. Det fungerer i hvert fald godt på Nørrebro:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror også at det fungere fint her ude, veninden er i hvertfald helt tilfreds!

      Slet
  4. Jeg kender et par stykker der bruger det.

    Alle er glade og vi snyder supermarkederne for lidt profit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu ser vi om alle bliver glade, jeg skal lige se om jeg kan vænne mig til koneptet, det er jo ikke sikkert.
      En ting er sikkert, og det er, at jeg gør det ikke for at "snyde" supermarkederne for profit. Det er ikke det det handler om for mig.

      Slet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!