torsdag den 1. september 2011

Mere om mig mig mig mig! Eller om mit navn, faktisk.

Jeg har broderet mit navn igen. Ja jeg har.
  Et kort og lille bitte projekt med få skitser og farve valget blev helt tamt, trods mange udkast. Nu sidder det på min bette jakke, og passer perfekt ind. 


 Nu hvor vi er ved navnet, så kan vi da lige tage det op.
Nej, jeg hedder ikke Pille ægte. Det er en forkortelse af det andet men jeg er blevet kaldt Pille fra  jeg var 12 år. Det er alligevel 21 år siden. Det var først da jeg blev 15-16, at det for alvor tog fat, det med kaldenavnet. 
Siden har jeg ikke rigtigt heddet andet. Jeg præsenterer mig, som Pille, så godt som alle steder. Jeg hedder det allerede ude på det sted, hvor jeg var på prøvevagt i går. 
Det falder mig let at hedde Pille, hvor jeg synes det andet lyder underligt efterhånden. Der er kun ganske få der kalder mig det andet, de kan tælles på tre-fire fingre ( eller kun to, jeg kan kun komme i tanke om to faktisk)
Jo, jeg har overvejet at få tilføjet Pille til mit andet navn, men det er aldrig blevet til noget, fordi jeg åbenbart er en vat-arm og ikke får skrevet en ansøgning til det. Men jeg ville egentligt gerne. 

I mit hovede hedder jeg det jo rent faktisk allerede, så hvorfor besværet?
 Det ville lette nogle praktiske ting, dog. Jeg ville ikke skulle forklare det nær så tit. Det ville være rart. 


Nå, men bare kald mig Pille. Det er det jeg hedder. 


Nå, ja, jeg lavede lige en bette tegning, mens jeg sad fordybet i tanker, på kontoret idag. Jeg lavede mange af sådan nogle på prøvevagten i går.
 Og det gik fint! Jeg skal derhen i weekenden også. 
Jeg har gode fornemmelser med det job. Også selv om det ikke er design, for der har jeg jo heldigvis Frituregryden. Ellers havde mit hjerte måske også bristet, for det er jo design der er mit fag.




8 kommentarer:

  1. synes Pille passer perfekt til dig!

    SvarSlet
  2. Åh jeg kommer altid til at kalde dig Pernille. Pille it is fremover.... Kaldenavne er lidt sjove. Jeg er ekspert i at give andre navne i min omgangskreds. Der er Lille Mette, Jørn som er blevet til den spanske version Jorge, Satan, Naboen, Mor Bente, Søster, som er blevet til Poster, osv. Jeg selv bliver, udover mit alm. navn, kaldt mårmår af mange. Og i visse kredse kendes jeg heller ikke som andet end mårmår! Det må være fordi jeg er SÅ hyggelig ;)

    SvarSlet
  3. Jeg kender det! Cille, hedder jeg. Engang hed jeg noget andet - men det passer ikke på mig så jeg skiftede det på papiret for 7-8 år siden, fik ny dåbsattest og alting. Jeg vil sige, at det er fedt at have sit "rigtige" navn, men der er stadig folk der spørger "Ej, hedder du det rigtigt?" Eller som bare kalder mig Cecilie eller Signe fordi de tror det er det jeg hedder.

    Men-men, hvis du føler for at skifte for real ikkåz, så synes jeg, du skal gøre det!

    SvarSlet
  4. @ Marie: Også mig!

    @ Marian: Hehe, ja jeg har bemærket det. Mest fordi jeg næsten ikke synes det er mig der bliver tiltalt, når der står Pernille ;)
    Jeg hedder Pillemor hos en del fordi jeg er sådan en hyggefrans. Og har ret meget gang i mormorstilen.

    @ Cille; Hehehe, hvor er det skægt du heller ikke hed Cille fra starten. Jeg kender også en Mille som ikke hed det fra barnsben. Der må være noget med de iLLE-navne der!
    Problemet med Pille er at det jo på ingen måder er et godkendt navn, så der skal først søges om at overhovedet få lov at bruge det som navn. Og jeg har aldrig helt orket at få afslag på noget, som jeg faktisk allerede synes at jeg hedder. En eller anden dag gør jeg det jo nok alligevel.

    SvarSlet
  5. Sejt navnebroderi. Og wuhu med jobbet:)Og jeg synes heller ikke, at du er en Pernille. Heller ikke en Nille, men en Pille!

    SvarSlet
  6. Haha, jeg bliver kaldt Cillemor! Tihi! -Egentligt af samme grunde ;)

    SvarSlet
  7. @ Ditte; nej vel, og da slet ikk Nille. Uf, det er tæt på Niller. Ejeje! Og tak!

    @ Cille. ja, kunne tænke at du var samme slags som mig ;)

    SvarSlet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!