mandag den 30. maj 2011

Av for pokker, mit (T)dankort

Nå, men så har jeg været til tandlæge i dag. Tjek og rens. Og få kigget på en tand der murrer. Og endnu en dom. En rodbehandling på én tand, og en krone på en anden. 
Det er jo ikke just, kendt for at være billigt. 
Til dem der har fulgt med her, eller ligefrem kender mig, så ved de jo at jeg for lidt over et år siden, fik lavet tænderne for lige knap 15.000 bobs.  Og året før var det 4000,-


And here we go again.
 Eller det bliver nok kun halvdelen denne gang, men det er skisme også mange penge, når man er på det lækre dagpenge-fænomen. Godt at jeg ved, at jeg har dårlige tænder, så jeg rent faktisk sparer op. Men jeg vil sgu da hellere bruge pengene på alt muligt andet.
Og seriøst, jeg kender ikke ret mange som mig som passer på sine tænder. Børster så det står efter mig og tandtråder og gummitandstikker så jeg synes, at mit forbrug er alarmerende dårligt for miljøet.


Og alligevel går de hele tiden i stykker, får huller og gør nas. 


Jeg har ondt af mig selv og min økonomi i dag. Så ved du det.
 Og for at du også skal få det lidt skidt, får du her et lækkert nærbillede af dem, der agerer sort hul for mine penge!


11 kommentarer:

  1. Det er bare rigtig meget meganederen. Lårdetænder.
    Seriøst - jeg er en af dem, som aldrig kommer til tandlæge, med mindre noget gør decideret ondt eller blir misfarvet eller sådan. Og jeg hader det lidt. Jeg er utroligt god til at passe på mine bisser, men jeg er også evigt angst på dén konto.

    Gør nu bare tandpleje gratis, betalt over skatten. For helvede.

    SvarSlet
  2. puhaa!! men ellers, smut ned på Tandlægehøjskolen - kender kun folk som har været tilfredse med at være der?

    SvarSlet
  3. Åh nej! Enig med Ibs. Det burde være gratis ligesom lægebesøg.

    Jeg har også tænkt mig at snakke med Tandlægeskolen. Håber de vil trække mine tænder tilbage, hvor de sad før.

    SvarSlet
  4. æv! hvor er det uretfærdigt. dine tænder ser ellers pæne ud i mine øjne. så hvorfor driller de dig sådan? det er toptræls! men nu vi er ved de der tandlæger - jeg burde sådan bestille et tjek. har ikke været forbi meeeeget længe. sådan cirka i 4 år har jeg undgået dem. jeg må vist hellere få ringet.

    SvarSlet
  5. @ Ibs; Du er heldig, at du kan nøjes med at gå derhen så sjældent. Jeg er også bange. Jeg var lige ved at tude da jeg kom i stolen og skulle fortælle hvordan tænderne havde det, siden jeg var der for 6 mdr. siden.
    Ja til tandpleje over skatten.

    @ Pedrsn; Har overvejet tandlægehøjskolen, men sagen er at jeg er tryg ved min nye tandlæge, så jeg vil helst ikke alt muligt andet end at bare tage derhen. Og han er faktisk ret billig!

    @ Orama; Hvor sad de før??? Synes da de sidder helt normalt nu..

    @ Linda; Jeg ved ikke hvorfor de er så dårlige, det har de altid været. De er nærmest til at lukke op og skide i. De er mega skrøbelige.
    Jeg tør slet ikke tænke på, hordan mine ville have efter 4 år uden tjek. Det ville de sgu nok ikke kunne klare.
    Skynd dig at ringe!

    SvarSlet
  6. Det er dog utoligt med de tænder!! De skulle skamme sig,, Men de ser ellers pæne ud på billedet så det må bedrage:-)

    SvarSlet
  7. Ja, de ser ellers flotte ud (selvom det er et meget nær nærbillede ;))
    Synes også det burde betales over skatten, og jeg har ellers ikke problemer med mine tænder, men det ville da bare være mest retfærdigt...

    SvarSlet
  8. Jamen mine de rykker sådan længere og længere frem i munden. Så der opstår trængsel, og nogen går i panik og forsøger at komme ud.

    SvarSlet
  9. @ Orama; heheh, du skriver det så skægt! Men det er nederen. Jeg har haft bøjle på en gang, hold op et luftgebis jeg havde inden!

    @ Kusinen; heldigvis fejler mine fortænder ikke noget. ;) Eller jeg slog en flis af den ene fortand imorges. lucky me.

    @ Stine; Hehe, nemlig, nærbilleder er sjove!

    SvarSlet
  10. Sjovt nærbillede! Men øv med ond tandlægeregning i sigte. Kan anbefale at få det fikset i Malmø. Har selv lige været igennem rodbehandling derovre. Sparede et par tusind kroner på det.

    SvarSlet
  11. Tja, undersøgte sagen sidste gang, og kom frem til at jeg ikke kunne spare alverden..
    He, godt nogen synes mine tænder er sjove ;)

    SvarSlet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!