onsdag den 19. februar 2014

Rugbrød i min nakke

Jeg elsker brød, og tager det gerne så mørkt og maltet som muligt.

I dag lancerer Lagkagehuset to nye typer rugbrød, hvilket er lækkert for en rugbrødsmotor som mig. Jeg har fået lov at prøvesmage de to brød, så igår slog jeg et smut forbi det fine gul stribede hus på Christianshavn og hentede brødene.

Det mørke brød er 100 % øko og helt af rug. Mørkt, saftigt og hverken for sødt eller surt. Et virkeligt lækkert brød, som mit øko elskende hjerte, gerne sætter tænderne i en anden gang. Bare de ville smide det i nakken af mig igen.

Det lysere brød er glutenfrit og bageriets forsøg på, at leve op til en voksende efterspørgsel hos kundegruppen.
Men jeg forstår slet ikke Lagkagehusets valg af brødtype. Jeg har smagt flere forskellige glutenfri rugbrød hos glutenintolerante venner, som smagte rigt og meget som almindeligt rugbrød. Med noget at tygge i.
Dette brød er, efter min mening, uinteressant at sætte tænderne i. Det smager af lidt, og tørt i munden, trods at det ikke er fysisk tørt.
Og så undrer jeg mig over hvad guargummi laver i et rugbrød?

Næh, endnu engang vinder økologien mine smagsløg, og jeg synes det er ærgligt at glutenallergikere skal spises af med så kedeligt et brød.







2 kommentarer:

  1. Hurra for rugbrød og økologi. Men også for glutenfri, selvom det er knap-så-sjovt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, hurra for at der er valg for allergikere.

      Slet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!