fredag den 29. marts 2013

vakuum

Jeg slapper af. Det er ferie. Påske.
Højtiden betyder intet for mig, men jeg holder af fridagene, der lige nu føles som et vakuum mellem det undervisningsforløb, jeg lige har af lavet, og den truende tomhed af arbejdsløshed, der ligger efter ferien.
En slags stilhed før storm, som jeg ikke orker at tænke på 24 timer i døgnet, men ligger lige under overfladen. Hele tiden.

Jeg har broderet næsten hele dagen, og lige nu, hvor jeg har overført mine billeder fra gåturen på bryggen med amarOrama i går, opdager jeg ligeheden mellem den sort/hvide blop og mit broderi.
Jeg kan godt lide, at min indadvendte dags arbejde, minder mig om noget udenfor.
Det gør vakuumet ok.


2 kommentarer:

  1. Årh, Pille. Jeg bliver helt stille indeni. Gid jeg kunne finde både dig og Orama noget arbejde.

    SvarSlet
  2. Det ville jeg også ønske, men det er vist kun op til mig selv at skaffe nok til at forsøge mig selv fuld tid. Ih.

    SvarSlet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!