lørdag den 23. marts 2013

Invester i en billet nu!

Med forkærlighed for horror klassikere bestilte jeg to billetter til en forestilling.
Den ene blev givet til roomie da hun fyldte år og den anden tog jeg selv. I aftes skulle papirarkene byttes til skuespil.
Vi hoppede på havelågenerne i bidende kulde, forlod Amager og entrede skuespilshuset, der tog i mod os med dæmpet belysning og varme.

I den store sal var der anderledes stemning. Hårdt lys lavede tåge i mørket og i et par timer var vi i en forgabt i anden verden.
En verden af fremragende sceneografi, godt skuespil og rock.
Scenegrafien var både enkel og vild, spændet var stort og vi var betagede af det de har skabt.

Johan Olsen bragede os gang på gang baglæns i sæderne med sin voldsomme vokal og skuespillerne nåede os, selv bagerst på øverste balkon. En moderne folkning med indhold af livets store spørgsmål og   små menneske skæbner.

Frankenstein genskabt.
Efter en nattesøvn, sidder forestillingen stadig i mit blod, og jeg har lyst til at se den igen og igen.

(billede lånt her)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!