søndag den 14. august 2011

mere om noget på himlen

Igår var veninde Lene og jeg en tur nede ved Christianshavns beboerhus, der var gadefest, og det synes vi var helt berettiget til for Lene bor i den anden ende af gaden, og jeg har kontor rundt om hjørnet. Ja, ok, rundt om 3 hjørner, men tæt på jo. 


Der var bands på en fin lille telt scene, nogle så hippie Christinia agtige,, at vi måtte kæmpe for at ikke grine højt i snobberi-rus, og andre så fede, at vi ventede hel koncert på at hente varme trøjer hos Lene. For koldt var det. Ikke særligt august hyggevarmt. Jeg varmede mig ved synet af pepita-ternede vimpler mod den grå himmel.
Da vi ikke kunne tåle mere hippiemusik kastede vi os på jernhestene og trampede til Vesterbro og Dyrehaven, hvor søde venner ventede med grin og øl. 
På vej hjem kastede lyserøde eksplosioner magi op på himlen og sommeren er pludselig helt ok.


Jeg tror ikke på ham der gud, vel. Jeg er ikke døbt eller noget. Så jeg kan heller ikke tro, at folk kommer i himlen, men alligevel synes jeg det er hyggeligt at tænke på de her himmelelementer og sende en hilsen der op af, til min far, der ville have fyldt år i dag. Tillykke du gamle.







2 kommentarer:

  1. Åh tillykke med din far kan man vel godt sige på en måde :-) Jeg har lige fået en ny nevø i dag.

    SvarSlet
  2. Tak, det tror jeg godt man kan sige!! Og tusinder tillykker med lille nevøen!
    Idag starter min ældste nevø i skole. Jeg fatter ikke vhordan den lille purk kan gå i skole allerede!

    SvarSlet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!