mandag den 2. maj 2011

Må ikke spærres, Farbror Kurt

I går sked Betina og Rikard og jeg hul i 1. maj, og tog på tur med det gratis S-tog. Uden rigtig anelse endte vi ved linie C's endestation i Frederikssund. Der var alletiders. Vi havde madpakker og masser af grin i rygsækken. 
Vi mødte to søde, søde gamle damer, der fortalte en masse spændende om havnen, en mand der fortalte om den kopi der lå af vikingeskibet. Vi gik en tur videre ud langs fjorden, så vikinge boplads, lystbådehavnen, spiste madpakkerne på stenene nede ved fjorden. 
Vi fandt de fiskerhytter, der var blevet flyttet til ære for nyt grimt byggeri. Der var sjæl og humor. 
 Vi flygtede fra dræberskyer ved aftenstide, og regnen ramte da vi satte os i S-toget. 










OG!!!! På vej på eventyr, mødte vi et loppemarked på Nørrebro, hvor denne her tekande stod og ventede på os. 
Jeg samler jo på det famøse, og efterhånden utroligt populære, Mumi-stel fra Arabia. Det er som bekendt trykt på Arabia's TEEMA stel, så ud over dele, som man kan få som Mumi, samler jeg på TEEMA.
 Jeg synes ikke tekanden er den flotteste tekande i verden, men jeg har lært at kunne lide den gennem mine Mumi-samler år. Den hører til.
Så i kan nok forstå at jeg blev glad da jeg så kanden i går. Nu er den min! Jeg havde ingen cash, så Rikard gav. Den voldsomme sum af 6 kr. Fuldstændig vild pris i forhold til hvad jeg har set den til på nettet.  Tak Rikard!
Fin og gul og fuldstændigt match til mine TEEMA tallerkner. 



7 kommentarer:

  1. Aj, jeg troede lige jeg havde sådan en tallerken stående i skabet, som jeg straks ville sende til dig. Men den var fake - der stod i hvert fald ikke noget i nakken af dig - det er tanken der tæller ikke?

    Hav en dejligt maj-mandag :)

    Astrid

    SvarSlet
  2. Åhh hvor ser det hele bare hyggeligt ud, elsker vejrstationen og fedt tekandefund, man føler så jo så heldig når man finder lige det man ledte efter, selvom man egentlig ikke vidste man ledte efter den. Slut med vrøvl fra mig, men det ser dejligt ud, det hele.

    SvarSlet
  3. god idé med en tur ud i det blå med dsb. jeg elsker de der spontane historier fra mennesker, der ved noget - om stort & småt. det er givende og fantastisk på alle niveauer. ps; jeg fejrede heller ikke 1. maj. er helt glad for andre, der heller ikke gjorde.

    SvarSlet
  4. Nøj det lyder og ser mega hyggeligt ud. Og den fine tekande glæder jeg mig til at prøve næste gang jeg kommer på besøg.

    SvarSlet
  5. Den er så old school den der vejrstation direkte fra kolonihaven i 70erne :)

    SvarSlet
  6. @ CPH-muffin; Den tanke tæller mega hårdt meget! Tak!

    @ Kongemor; Jeg forstår dit vrøvl, helt ind i benet, forstår jeg det!

    @ Linda; Jah, den slags spontane møder og historier rocks!

    @: Louise; Skynd dig at komme, så sætter jeg vand over!

    @ Uden Relleren; Nemlig! Vi grinte og grinte af den og farbror Kurt...

    SvarSlet
  7. Er vild med 'vejrstation'! haha

    Ditte

    SvarSlet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!