søndag den 23. december 2012

Den reneste lille juleaften nogensinde.

Jeg skal holde jul på Vesterbro i morgen. Det er hyggeligt at skulle være ved søs og Co, men det er første gang jeg ikke er i Jylland til jul.
Den slags fører jo ændring af traditioner med sig, for lille juleaften plejer jeg at tilbringe sammen med de dele af familien, som jeg ikke er sammen med d. 24.
 Det har været sådan siden mine forældre blev skilt i, eh.. har fortrængt året, men det var i midt halvfemserne.

 I aftes afkalkede jeg mit badeværelse, der nærmest var snehvidt af kalk, og i dag er jeg forsat i samme dur.
Det lille hjem har fået en ordenlig én på rengøreren, tøjvaskeren og ordneren. Jeg har egentligt planlagt, at jeg skulle være julerengøringsfreak denne weekend, så det er ikke fordi jeg er en sølle stakkel, der gør rent, som kompensation for den jyske hygge.

Men det føles lidt sådan alligevel.

Min cykel har tilmed fået nyt dæk og slange i dag, den var punkteret for 3. gang i december.
Jeg overvejer at gå i gang med den nøddesteg, jeg skal have med til Vesterbro i morgen. Så laver jeg da noget julet.

Hvis jeg nogensinde skal holde jul i Kbh igen, så bliver jeg virkeligt nød til at lave nogle hyggeligere lille juleaftens planer/traditioner, for det her holder overhovedet ikke for en julefreak.


12 kommentarer:

  1. Hæ hæ du må da gerne komme herover med alt den rengørings energi - jeg skal til at lave lidt marcipan indimellem Sofus legehund skal ud og ind - havde lige vasket hans badehånklæder, nu er de i gang igen - godt jeg ikke nåede gulvet - det må vente til i morgen - med alt den sne. Julekram her lillejuleaften :-) mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine hænder er ved at falde fra hinanden af alt det vand, så måske er det godt med et par dages pause, når der også skal laves mad og vaskes op.
      Sad lige og drømte om noget marcipan lige før!!!!!
      Julekram tilbage.

      Slet
  2. æv, så er du uden de små størrelser i år? håber, du får en dejlig julefreaket aften alligevel. marcipankram og tanker herfra

    SvarSlet
  3. Små størrelser er der heldigvis i morgen, i form af de to Vesterbro nevøer!! Og min bror kommer har ikke sine unger i år, så de kommer desværre ikke med ham i morgen, men heldigvis har vi søs's unger, og den ældste er en ægte julefreak! :)
    Tak tak og alt det gode til dig også!

    SvarSlet
  4. Næste år, ik? Så kommer du bare herud og spiser frokost og leger med nisser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næste år er jeg i Jylle, men SÅ kommer jeg året efter, hvis jeg ellers nogensinde bliver i Kbh igen.
      Lige nu er jeg skeptisk, men hygge hos dig får skepsisen til at ryge lidt igen!

      Slet
  5. Glædelig jul. :-) tænkte på dig da jeg så de havde et pink juletræ i Politikens hus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg har hørt om det træ, men er ikke selv kommet forbi. Dejligt at få en tanke ved et lyserødt træ!

      Glædelig jul, Emma!

      Slet
  6. R.E.S.P.E.C.T!!!
    <3 FRA MUTTILOVE

    SvarSlet
  7. REN respekt ihvert fald, jeg er jo pænt oppe i årene efterhånden og det der,det har jeg aldrig præsteret, mit badeværelse er nærmest sådan lidt elfenbensgult i det...
    (ja, det er så muttilove, der bekender, min mand er sød til at gøre rent, så heldigvis...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rengøring er r*vkedeligt, jeg forstår dig så udemærket!

      Slet

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!