torsdag den 19. april 2012

Mere kååånst

Lige lidt mere af det fine fra mit besøg ARoS i sidste uge. 
Jeg tussede rundt alene og fik fine gensyn med værker som gør glad, og en ophængning på gul væg, i god kontrast til både maleriet og sammenhæng med tiden det er fra. 

 Vilhelm Lundstrøm, Stående Model. 1891

Edvard Weie, Nereider og Tritoner, 1920. Udsnit. 


Tony Oursler har en stor sær udstilling i kælderen for tiden, og den er virkeligt god og fin. Jeg troede faktisk at jeg var træt af hans hoveder, men udstillingen rummede så meget mere, end jeg havde regnet med og den slags overraskelser gør jo glad. 
Så jeg synes jo alle skal daffe ind og gå på opdagelse i mørket, der gemmer så mange alletiders værker. Tog desværre ikke billeder af yndlingen, men her er lidt andre finheder.

Mit lille skyggehovede oven på det kæmpe store Empty, 1999. Og sørme om jeg ikke lurede med det samme, at det er gode gamle David Bowie, der står model til dette værk. 

Eyes,1996. Mange øjne der kigger og holder øje.  

Slimede Oz, 2006 og Popped, 2005.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Uh, skal du til at kommentere? Hold da kaje, hvor jeg glæder mig!